Hästen har nå utslag vårtliknande grejer på snoppen:S

Kokosboll

Trådstartare
Upptäckte idag att min kära häst har fått nå utslag på hela snoppen. Vet inte hur jag ska förklara hur det ser ut :confused: Det är som pytte små vårtor typ o sen massa extra hud ungefär som massa flagor,alltså det ser ritkgit konstigt ut,det har inte sätt ut så förut! Någon som har nån aning om vad det kan vara!? Funderar på o ringa veterinären imorgon o be han komma ut och titta..

Sv: Hästen har nå utslag vårtliknande grejer på snoppen:S

Veterinären va ute idag o kikade. Hästen fick lugnande o sen när snorren hängde ut så såg man stora knölar.. o då sa veterinären att det där såg inte bra ut,det liknar nån form av tumörer sa veterinären o med hjärtat i halsgropen kämpa ja för o inte börja grina fyfan.. o precis när han skulle ta tag i snorren o kika då drog hästfan in den o då kände ja nu äre kört nu äre säkert nå canser skit. Sen lyckade veterinären få tag på snorren igen o upptäckte att det va lera !!!! herreghu jag börja grina glädjetårar haha och veterinären blev ritkgit chokad att det va lera haha,han trodde de va nå annat för det såg exakt ut som nån form av knölar:/ så nu kan man iaf andas o va lugn igen,phuu....

Gud vilken historia!!!!!!! :-) vilket lyckligt slut på en sån otäck inledning.

Haha jadu det var verkligen en lättnad...jag var så rädd :(

Liknande trådar

M
Hästvård Hej alla bukare! Behöver lite tips och hjälp, min lilla tinker har fått en massa utslag på halsen och hela mulen ser ut att vara...
Svar
8
· Visningar
1 659
Senast: Memphis Belle
·
Hästvård Hästen har ett flertal ggr haft halm o skit som hänger ut i skapet. har bara dragit bort de försiktigt förut men idag hade han MASSA...
Svar
1
· Visningar
1 490
Senast: Domino_s
·
Hästvård Är det bara jag som upplever att det är många hästar som skadar sig eller blir så allvarligt sjuka att man får ta bort dem i år? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: coari
·
E
Distans Gokväll, Vill för det första börja med att be om ursäkt att jag inte har haft koll på min pm låda... Har tyvärr på tok för mycket...
Svar
19
· Visningar
3 977
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka