Hästen drar ner mej!

V

Vikka

Hur ska jag göra? Jag vet ju att de flesta av oss kan rida helt olika om man rider 2 olika hästar men jag har ett problem... När jag brukar rida en d-ponny på 7 år som jag tar hand om 2 dagar i veckan får jag en väldigt bra sits och har rullat bak axlarna ordentligt och sitter faktikst väldigt bra *skryter* Men sen när jag ska rida en korsningshäst på 5 år som jag rider ca 3 dagar i veckan åker mina axlar och skuldror fram och jag får otloligt dålig sits.. Detta hjälper då inte precis heller att ägarn har en 18 tums sadel när jag typ igentligen ska ha en 16 tums.. Denna hästen har en förmåga att dyka något i formen också.. Någon som har tips?? (A)

Sv: Hästen drar ner mej!

Sadeln gör mkt, om sadeln inte passar dej lr hästen sitter du ju inte så bra. Sen kan ju 5 åringen vara mer vinglig och obalanserad än den äldre hästen och då får du ju inte lika mkt hjälp av hästen att balansera dej själv, utan det är hästen som behöver hjälp...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 055
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama