Iris71
Trådstartare
Jag försöker ibland rida till vårat Gotlandsruss eftersom det mest är yngre barn som rider. Det har gått väldigt bra på sista tiden, men nu var det tyvärr ganska länge sen jag red henne. På grund av underlaget är det bara vägarna som gäller för oss och då är hon så pigg och stark!! Jag får henne att gå i låg form och höja ryggen i trav, men hon tar stöd på bettet och blir så tung! Och ger jag eftergift så går det fortatre, jag lyckas bromsa upp lite med rösten, men kan ändå inte ge efter.
Hon har gått på travet mycket (innan jag köpte henne) och jag får en känsla av att hon använder samma teknik som med uppkäk fast nu i låg form, hon liksom lägger sig på bettet. Om jag höjer händerna blir hon störd och kör upp med huvudet och så får jag börja om.
Hur göra??
Vidare undrar jag hur man bygger muskler på bogen? Går det? (Ja, jag vet anatomin är inte bra här, men jag är vetgirig )
Hon har gått på travet mycket (innan jag köpte henne) och jag får en känsla av att hon använder samma teknik som med uppkäk fast nu i låg form, hon liksom lägger sig på bettet. Om jag höjer händerna blir hon störd och kör upp med huvudet och så får jag börja om.
Hur göra??
Vidare undrar jag hur man bygger muskler på bogen? Går det? (Ja, jag vet anatomin är inte bra här, men jag är vetgirig )