SmultronSorbet
Trådstartare
Nu har jag efter x antal gånger på träning börjat få nog, jag rider en liten welsh cob på 154 cm. Han är en känslig individ som lätt blir spänd och stressar upp sig, sedan är han rent ut sagt livrädd för andra hästar. Kommer det ens närmare än 4 meter så stryks öronen bakåt och han spänner sig och är beredd på att fly. Nu har jag haft tur men i förra veckan så fick min häst nog då en häst som stod 3 meter bort i hans tycke kom för nära så han strök öronen bakåt och gjorde utfall.
Den andra ryttaren började förstås skrika och gorma och sedan så fortsatte denna när vi red fram att rida upp i rumpan på min häst som fick panik och försökte sticka.
Alltså satt jag där med en häst som var rent ut sagt panikslagen och började stressa upp sig, han blir att se att ut men det knns i honom hur obehagligt han tycker det är.
Jag har sagt hur många gånger som helst att de ska hålla avstånd, men icke. De verkar inte lära sig heller.
Har funderat på att börja sätta en röd rosett i hans svans, så att de håller avstånd.
Han brukar måtta att sparka men träffar aldrig.
undrar om ni på buke har några tips och ge? :/
Den andra ryttaren började förstås skrika och gorma och sedan så fortsatte denna när vi red fram att rida upp i rumpan på min häst som fick panik och försökte sticka.
Alltså satt jag där med en häst som var rent ut sagt panikslagen och började stressa upp sig, han blir att se att ut men det knns i honom hur obehagligt han tycker det är.
Jag har sagt hur många gånger som helst att de ska hålla avstånd, men icke. De verkar inte lära sig heller.
Har funderat på att börja sätta en röd rosett i hans svans, så att de håller avstånd.
Han brukar måtta att sparka men träffar aldrig.
undrar om ni på buke har några tips och ge? :/