C
cerrox
hästen min blev akut dålig i lördags kväll. han fick plötsligt väldigt hög feber, över 41 grader, va hängig, slö, stel, ovillig att röra sej, ville inte gärna äta. så i samråd med veterinär åkte vi in akut till djursjukhuset. där togs endel prover & först idag fick vi svaret & diagnosen är en kraftig infektion av erlichia. så nu ska han stå där på djursjukhuset i 7 hela dagar & bli behandlad för detta.
det jag undrar är hur & med vad dom behandlar honom? är det säkert att han blir bra direkt efter denna behandligen? kan erlichia komma tillbaka igen efter behandlingen? vad ska jag tänka på när han har kommit hem? mm... jag är ju så orolig över min bäbis. så jag skulle gärna vilja veta så mycket som möjligt om erlichia. någon kanske har eller har haft en häst som vart infekterad av erlichia? vore intressant att höra om det.
tacksam för svar. / från en mycket orolig matte
det jag undrar är hur & med vad dom behandlar honom? är det säkert att han blir bra direkt efter denna behandligen? kan erlichia komma tillbaka igen efter behandlingen? vad ska jag tänka på när han har kommit hem? mm... jag är ju så orolig över min bäbis. så jag skulle gärna vilja veta så mycket som möjligt om erlichia. någon kanske har eller har haft en häst som vart infekterad av erlichia? vore intressant att höra om det.
tacksam för svar. / från en mycket orolig matte
Senast ändrad av en moderator: