Hästdressyr

Maira

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns böcker där man kan läsa om hur man lär hästen fri dressyr - inte för avancerat som man kan testa med sin häst?

Min häst är mer som en hund ibland. Är han lös i ridhuset så följer han med mig runt om jag lägger ut cavalettibommar osv. Ibland tycker han att vi ska "leka" ;) :love:

Tänkte att jag kanske kunde utnyttja det på något sätt. Vore kul o se om det skulle gå.

Sv: Hästdressyr

Skulle också vilja prova något sånt. Min häst följer efter mig i ridhuset, om jag inte parkerar honom i ett hörn för då står han kvar där. Han har gått lös i skogen när jag ridit med en kompis och haft med honom som handhäst och här om dagen när jag var iväg och tränade med den andre hästen och kom tillbaka hade han rymt ut ur hagen och ställt sig och käka på ett gärde som jag skulle göra hage utav och när han fick se bilen och transporten spetsade han öronen och kom springandes mot bilen :) han brukar få gå lös och beta medans jag håller på med andra hästen, självklart under uppsikt. ska prova rida honom lite lös i skogen nån dag tänkte jag :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 693
Senast: Farao
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 229
Senast: Twihard
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30