Hästauktioner?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lina_Zacha

Trådstartare
Vilka hästauktioner i Sverige känner ni till? ( plats och datum/månad)

Känner ni till någon i europa, och hur letar man annars rätt på dem?

Sv: Hästauktioner?

Det vill jag också veta :P Har aldrig varit på hästauktion men det hade ju varit kul att sticka och kolla nån gång :D

Vilka hästauktioner i Sverige känner ni till? ( plats och datum/månad)

Känner ni till någon i europa, och hur letar man annars rätt på dem?

det brukar finnas hästauktioner i tingsryd tror att dom samarbetar med börjes

De som äger Börjes äger även stuteriet som föder upp hästarna... Kan vara därför det finns ett visst samarbete...

Den har redan varit, tror det var för nån vecka sen bara :(

i hörby har också precis vart auktion, men det är inget och ha!
bara massa hästar som de är synd om..

men det är exklusiv auktion i tyskland ganska snart om jag inte minns fel, där är mkt trevliga hästar ofta..

jag letar inte hästauktion för att det är kul, utan just för att vända "skräphästars" livsöde.

I Tingsryd var det då inga "skräphästar" förra helgen på auktionen.

Har för mig att det finns djurmarknad i Hästveda i samband med marknaden där på sommaren? Vet dock inte skicket på djuren där?

Auktionerna i Newmarket (England) börjar snart. Säljer fullblodshästar. Du får nog dock vara beräd på att ta med dig den stora plånboken ;)
Kolla datum på www.tattersalls.com

jag letar inte hästauktion för att det är kul, utan just för att vända "skräphästars" livsöde.

Å andra sidan, om man köper dessa skräphästar på auktion så gör man det möjligt att fortsätta sälja dem.... För då finns det ju uppenbarligen en marknad för dem.

I Tingsryd var det då inga "skräphästar" förra helgen på auktionen.

Har för mig att det finns djurmarknad i Hästveda i samband med marknaden där på sommaren? Vet dock inte skicket på djuren där?

Var i Hästveda i sommras, och så klart gick det inte att låta bli att gå förbi och kolla just på hästarna för att se i vilket skick dom var. Tyckte faktiskt att större delen var i helt okej skick, någon som var lite tunn men ingen som var direkt mager, kollade i och för sig inte så nog på hovar och liknande. Men måste även ge marknade ett plus för att dom hade funktionärer som gick runt bland djuren och hade koll på att allt var okej.

/Camilla

SSHS auktionen i oktober på Flyinge. Är en Elit auktion på hårt selekterade toppstammade individer inom Hopphästaveln som förväntas prestera inom sporten som hopphästar och ev unga presumtiva avelshingstar. förra året såldes Optic Vt för 770.000+ moms, endast 2-år gammal... Se www.sshs.se-auktion

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 049
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 604
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar