Sv: Hästarna glömda ute inatt!
Jag skulle nog faktikst också bli vansinnig på en sån sak.
Just att inte ta in och fodra. Visst har jag glömt saker i stallet och det är mänskligt att glömma, men inte så "stora" saker som att ta in och fodra hästar. Det får man inte glömma. Man kan försova sej kanske, en morgon, men i regel handlar det ju inte om mer än ett par timmar, i det här fallet var det hela natten.
Hästar dör inte av att få sina rutiner rubbade emellanåt, jag tror det är bra att dom vänjer sej vid lilite olika, men nej, mat och sånt får man inte glömma.
Jag tycker tyvärr det låter typiskt kollektivskötsel där unga rätt fladdriga tjejer (ja unga tjejer är i viss ålder ofta rätt fladdriga med många järn i elden)
som har studier, killar,kompisar extrajobb osv och vars hästintresse inte är på topp i just den perioden.
I ett stall med många hästar och på den tiden delvis kollektiv skötsel hade vi ofta problem med just en del tjejer som "glömde" och som man visste måste dubbelkolllas, och som när de glömt eller "inte kunde" plötsligt ringde runt för att få dit andra eller i värsta fall skickade nån förälder, faster, moster, granne eller närmaste villiga person
Det är inte så att jag klagar på just unga tjejer, jag vet bara hur det kan vara i en viss period av livet, när hästarna är roliga när man är i stallet men inte har samma plats längre i övriga livet, för att det är så mycket annat häftigt man vill göra - också.