Hästar ska slippa gå ensamma!

A

Anelly

Har ni hört om det nya förslaget att hästar ska slippa gå ensamma,de ska ha nån form av sällskap!
Äntligen!
Man ser allt för många hästar som står ensamma i en hagen..Vilket jävla liv!
I Djurskyddslagen står det ju att hästen ska få leva ett så naturligt liv som möjligt,och det är verkligen inte att stå ensam i en liten hage!
Hästar är ju flockdjur.
Jag blir så arg på föräldrar som skaffar en gammal avdankad travare t sina barn för att de har tjatat om en egen häst..Sen får hästen stå där ensam i stallet och i hagen...Barnen rider på den ibland,men det är bara ibland som det är roligt....
De tror att man bara kan skaffa en billig häst,sen behöver den inget mer typ... Jag blir så less!
:cry: :mad:
 
Sv: Hästar ska slippa gå ensamma!

hejsan... har inte riktigt fattat de där... är lagen att hästarna inte får gå själva i hagen eller inte bo själva i stallet??? om de inte får gå själva i hagarna vad händer då med alla hingstar.. hästar som ska gå i sjuk hage, hästar som "inte tycker om andra" mm??
 
Sv: Hästar ska slippa gå ensamma!

De ska iaf ha sällskap i en hage bredvid!
Så har jag uppfattat det iaf.
 
Sv: Hästar ska slippa gå ensamma!

de här måste va den bästa lagen dom kommit på hoppas den genomförs oxå. Hästar ska ha sällskap skulle aldrig i hela mitt liv låta mina hästar gå själv mer en korta perioder å helst inte änns de... tycker alltid så synd om alla hästar som går själva ensamma utan sällskap:( Tänk själv hur knäpp vi människor skulle bli av att alltid va ensamma .. nä flockdjur ska alltid ha en kompis av samma djurslag tycker ja, va de än är för djur :)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 832
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 331
Senast: mars
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 148
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 152
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp