Hästar och nötter?

Seabaz

Trådstartare
Bara ren spontan fråga (sitter och äter musli med nötter i ;) )

Jag har aldrig och har aldrig hört någon som ger sin häst nötter? (alltså typ som godis)
Är det farligt? Tänker främst på de vanliga nötterna vi själva äter; mandlar, hasselnötter och valnötter??

Sv: Hästar och nötter?

Jag har hört att valnötter ska man inte ge (har för mig att hästen får fång av det) dock bara något jag hört om det ligger sanning bakom har jag ingen aning om men vill inte prova heller :)

Sv: Hästar och nötter?

Då får man nog ge väldiga mängder... Min häst har fått en del valnötter av mig och honom är det inget fel på ;)

Till TS: Inga problem att ge nötter, hästarna tycker att det är mumsigt! Jag har alltid en påse lättsaltade nötter (rostar och saltar själv) ute i stallet och min häst får smaka det ibland som godis. Mycket uppskattat, i synnerhet mandel!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 149
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 212
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar