Hästar med många roliga färganlag

Thesen

Trådstartare
Satt och klurade lite på lunchen över alla roliga färganlag som finns. Antar att det teoretiskt kan finnas hästar med gul-, black-, konstantskimmel-, silver- och skäckanlag. Men hur är det i verkligheten? Hur många anlag har ni sett "på en gång" hos en häst?
Har för mig att Snäcksjöns islandshästar hade någon som var silvermusblack?

Så fort det blir fler färganlag blir det ju mer sällsynt.

Vår egen fölunge är rödblackskäck med möjlig silvergen. Mamman har silver, pappan black och skäck.

På en salulista på Island finns ett föl som är silver(konstant)skimmelskäck. Mycket ovanligt.

Grannen har en silverbrunblack och en silversvartskäck. Jag har även på tävling sett silvermusblack och musblackskäck.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 179
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 745
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka