- Svar: 50
- Visningar: 7 923
En ponny och en häst försvann från en hage natten till tisdagen i närheten av skånska Hyllinge. Ägaren Frida Wismar är förtvivlad. "Jag tror att de är stulna", säger hon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Polisen betraktar det som en olycka efter att ha undersökt kärret. Ev skulle någon kunna släppt ut dem ur hagenDå är det väl mest troligt inget brott begånget, utan en olycka.
Trist att det skulle sluta så![]()
Är det inte lite konstigt att de inte hittades tidigare, om de nu var ”nära gården”? De har väl haft drönare uppe förut och kärr, djupa diken och vattendrag kollar man väl först?
Hemsk tanke men jag tror inte att det gått till så.Frida vill inte utveckla för nu anklagas hon för allt möjligt inkl försäkringsbedrägeri. Men jag kan utveckla vad jag tror. För det första är det stängslat runt vattnet... Och den tråden var hel. JAG tror fortfarande att hästarna stulits och sedan dumpats där när mediadrevet drog igång så snabbt så man insåg att man ej kunde sälja hästarna. Såg mycket hemskt när jag jobbade på LS, attityden att man bara dräper det som inte går att sälja....
Hästarna låg döda i ån 1,5 dygn efter de försvunnit. De upptäcktes på gamla drönar videos från första gången de flög runt gården. Så de har troligtvis dött i ån samma natt som de försvann. Sen om de blev utsläppta ur hagen eller om de rymde från den lär ju aldrig klaras upp. Men att de var döda 1,5 dygn efter försvinnandet är konstaterat med video bevis.Frida vill inte utveckla för nu anklagas hon för allt möjligt inkl försäkringsbedrägeri. Men jag kan utveckla vad jag tror. För det första är det stängslat runt vattnet... Och den tråden var hel. JAG tror fortfarande att hästarna stulits och sedan dumpats där när mediadrevet drog igång så snabbt så man insåg att man ej kunde sälja hästarna. Såg mycket hemskt när jag jobbade på LS, attityden att man bara dräper det som inte går att sälja....
Om någon vill göra sig av med något och helst då lite snabbt. Varför välja något så jobbigt som på ett ställe som är inhägnat av alla ställen som det går att dumpa något.Frida vill inte utveckla för nu anklagas hon för allt möjligt inkl försäkringsbedrägeri. Men jag kan utveckla vad jag tror. För det första är det stängslat runt vattnet... Och den tråden var hel. JAG tror fortfarande att hästarna stulits och sedan dumpats där när mediadrevet drog igång så snabbt så man insåg att man ej kunde sälja hästarna. Såg mycket hemskt när jag jobbade på LS, attityden att man bara dräper det som inte går att sälja....
Så jäkla långsökt. Skärpning vad gäller paranoida brottsmisstankar, en hästägare skulle droga sina TVÅ hästar och få ner dom i ett vattendrag. Att någon idiot släppt ut dom och att dom gick ner sig i dyn är väl det troligaste.
Mina knäppgökar till kallblod kom ut en höstmorgon, knatade rakt upp i skogen? Istället för ut på gärden fulla med gräs. Mötte grannen på fyrhjuling. Satte av längre upp i skogen...vi spårade dom och dom hade knatat omkring bland träden ganska länge innan mötet med grannen. Sen måste dom tagit sig över ett krondike på en mosse. Djuuuupt och brant. Jävligt knepigt med tanke på att det hade varit smartare att vända. Jag la upp efterlysning på Facebook, en tjej ringde från andra sidan mossen och sa att dom står här på leråkern utanför mitt hus. Jag bad henne att gå ut och kanske få tag på dom men hon hade inte ens ett hundkoppel att hålla i med. Men snäll som hon var gick hon ut och dom var jätteglada att få sällskap och stannade snällt tills vi kom. Vi fick leda dom hem längs en stig. Ungefär 5 km. Dom hade fågelvägen inte gått längre än 3 km men tanken att gå hem verkade inte slagit dom. Jag trodde faktiskt att dom skulle vända hemåt. Men nix. Dom kunde lika gärna blivit fast i det där diket.