- Svar: 50
- Visningar: 7 923
En ponny och en häst försvann från en hage natten till tisdagen i närheten av skånska Hyllinge. Ägaren Frida Wismar är förtvivlad. "Jag tror att de är stulna", säger hon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästar kan alltid bli skrämda. Jag har sett hästar lyckas med de konstigaste sakerna som man inte trodde var möjliga så jag utesluter inget.
Hade en c-ponny (möjligen liten D) som stallägaren såg hoppa över staketet in till stona. När de inte var snälla hoppade han tillbaka. Iförd tjockt vintertäcke och utan ansats. Inte enda gången den hoppade över staket. På träning var det mer typ sockerbitshöjd.En C-ponny som tävlar på SM-nivå i hoppning.
Men oavsett, så får vi ju hoppas att dom kommer hem.
Hade en c-ponny (möjligen liten D) som stallägaren såg hoppa över staketet in till stona. När de inte var snälla hoppade han tillbaka. Iförd tjockt vintertäcke och utan ansats. Inte enda gången den hoppade över staket. På träning var det mer typ sockerbitshöjd.
Förutom att även ponnys kan hoppa och hästarna KAN ha rymt så ska man aldrig underskatta hur störda människor det finns. Jag har själv fått en hund stulen mitt framför näsan på mig (stannade bilen slet åt sig hunden kastade in i bilen o körde) och jag har även varit med om att det går vilt främmande människor I HAGEN och sen inte stänger efter sig. Hästarna kan ju inte bara gå upp i rök, så små är de inte så iiiiingen ser dem någonsin under deras förmodat självvalda flykt.
En sanning med modifikation, det har tagit rätt låg tid att hitta vissa förrymda hästar. Vissa flera månader.
Super ledsamt. Men är ju nästan så i allafall med hästar som försvinner att dom har rymd från hagenInte oväntat, men så himla sorgligt.
Har varit med om att min gamla häst rymde från hagen- endast honom och en kompis som varit på äventyr. Dom andra hästarna stannade kvar. Så om dom tagit sig ur så är min gissning att det varit en tragisk olycka. Man har ju tyvärr hört om hästar som drunknat etcDet kändes väldigt långsökt att de skulle ha varit stulna. Men otroligt märkligt ändå att två hästar som råkat komma ur hagen avlider innan någon hittar dem. Hoppas man får veta vad som hänt!
Kanske hemskt att fråga - men hur vanligt är det att förrymda hästar hittas döda? Tänkte på det när jag såg de relaterade artiklarna under denna som nämnde förolyckade hästar..Super ledsamt. Men är ju nästan så i allafall med hästar som försvinner att dom har rymd från hagenlåter ju som det är fallet här med tyvärr.
Tänker ju att det är väldigt ovanligt att hästar stjäls från hagen.
Kanske hemskt att fråga - men hur vanligt är det att förrymda hästar hittas döda? Tänkte på det när jag såg de relaterade artiklarna under denna som nämnde förolyckade hästar..
Jag har tänkt att dödsfallen har kanske berott på dåligt väder eller olycka med fordon, men vet någon vad som är det vanligaste dödsfallet bland förrymda hästar kanske?
Men det är kanske ovanligt att de hittas döda?![]()
Jag tänkte att det lät lite underligt med drunkningar men tänkte inte på isen, det låter rimligt. Låter lite ovanligt men det är kanske inte så många som förolyckas efter ha rymt ut ur hagen ändå.Det är väl flera som drunknat, tror jag. Vintertid kan de ju gå ut på isen som inte håller. Om det har hänt sommartid, vet jag inte.
Jag tänkte att det lät lite underligt med drunkningar men tänkte inte på isen, det låter rimligt. Låter lite ovanligt men det är kanske inte så många som förolyckas efter ha rymt ut ur hagen ändå.
har läst om flera som drunknat, särskilt om dom får panik och där finns en bäck eller annat vatten nära och dom då fastnar. Den andra hästen Queenie hittades död i ett krondike. Så om hästarna inte hittas inom en rimlig tidsram så är det ju tyvärr ofta för dom har avliditJag tänkte att det lät lite underligt med drunkningar men tänkte inte på isen, det låter rimligt. Låter lite ovanligt men det är kanske inte så många som förolyckas efter ha rymt ut ur hagen ändå.