Sv: Hästar efter Rubinrot 1033
*kl*
Jag har ett sto efter Rubinrot, född 2005.
En fantastisk häst som jag stortrivs tillsammans med!
Hon är STOR, på alla ledder, men otroligt mjuk och lätt att rida.
Snäll som en nallebjörn men lite klantig och har orsakat mer än en blå tå på sin matte!
Hon har en otroligt bra motor, samtidigt som hon är naturligt lösgjord psykiskt och fysiskt och jag gissar att det är därför hon trots sin storlek och sitt stora steg (har lätt att bli lite kadens och långsam) är lätt att rida?
Dessutom är hon en underbar tävlingsindivid som älskar sin stund i rampljuset, det är litegrann "håll i dig matte nu kör vi!!"-varning än så länge men det är samtidigt väldigt roligt med en häst som älskar tävlingsmomentet så matte får ta att jag ibland hamnar i baksätet under programmet!
Hon har nog egentligen galoppen som bästa gångart men den är ännu inte helt lätt att rida, enormt stor och det har tagit en evighet att få henne balanserad i den.
Traven är mycket naturligare och har från dag ett som ridhäst varit lätt, balanserad och trevlig att rida.
Hon har som sin pappa väldigt lätt att lägga på sig
och står under konstant bantning men faktiskt tycker jag att hon nu som 7-åring är snyggare än tidigare (hon var ett lite rultigt barn liksom) och jag börjar ha koll på hur jag ska fodra henne (för hon är en HUNGRIG häst också såklart).
Hur är era hullmässigt?
Lägger de lätt på sig?
Jag hade enormt dåligt med aktuella bilder, nästan alla är ett år gamla och jag tycker ju att hon blivit mindre unghästig och lite sportigare men jag hoppas få till någon lite nyare bild snart så tills dess får det bli några gamla:
På tävling april 2011:
Fyra år gammal:
Söt liten 3-årig lurvtuss!