Hästar efter Rubinrot 1033

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Susanne_
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne_

En tråd där alla med avkomma efter Rubinrot 1033 kan snacka, lägga bilder och diskutera.

Sv: Hästar efter Rubinrot 1033

Jag börjar =) Jag har ett sto född 06 Briana är e. Rubinrot 1033 u. Bianca 04032874 ue. Biggles 1015 - Bartok 775 - Cyrano 457 - Unesco 428

Hon är väldigt grön och endast inriden , köpte henne för 1 månad sedan men har hjälpt till att rida in henne.

Nu ska vi ut på tävlingsbanorna till sommaren =)

Briana046.jpg

hst048.jpg

Vilken snygging! Som sagt så är min stora flicka väldigt grön men ska försöka ta en film på henne någon dag =)

Ser ut till att vara en himla go och bussig häst, fin överlinje :). Såg att ni plockar placeringar, grattis!

Åå vilken underbart fin häst, och ser riktigt trevlig ut!
Jag har en 08:a som har Rubinrot 1033 som farfar, får han också vara med här eller måste dom ha honom som pappa? ;)

Jag har haft ett Rubinrot-sto som nu är i himmlen.
Hon hann få två avkommor efter Dop Primero innan hon dog pga trauma.

Mamma
aug2-09-020_51586675.jpg

Mamma och son född 2009
juni2-09-002_41676452.jpg

Född 2010
dsc_0001_6530_93796758.jpg

Så fina dem är, har du behållit något av fölen ? =)

+ Elma_vip: Tack så mycket! :) Det har ju hänt lite i utvecklingen sedan dess!
Han är verkligen en supertrevlig häst - har sett flera andra också och det verkar vara så kloka och härliga hästar! :) Så jag skulle gärna ha en till e.Rubinrot - har bara bra erfarenheter! :)

Hur hög är han ? tycker han är jätte fin =) Filma lite när min stora dam sprang i ridbanan i går så en kompis ska klippa ihop en bra film snutt =)

Vilken ovanlig hals han har (ser att den till 99% kommer från mamman), påverkar det ridningen på något sätt, eller är det mer att de ser lite ovanligt ut?

Ovanlig? :-D Förklara gärna hur du menar? Påverkar inget vad jag märkt ridmässigt... Han är dock ovanligt lättriden ;-) Kram

Han mäter 169 cm :) Var väl en sisådär 158 cm när han var 3½ år... Har hört många e. Rubinrot som växer och mognar kroppsligt "sent". Det har stämt bra på min lilla Ove faktiskt! Kramar

*kl*

Jag har ett sto efter Rubinrot, född 2005.

En fantastisk häst som jag stortrivs tillsammans med! :love:

Hon är STOR, på alla ledder, men otroligt mjuk och lätt att rida.
Snäll som en nallebjörn men lite klantig och har orsakat mer än en blå tå på sin matte! ;)

Hon har en otroligt bra motor, samtidigt som hon är naturligt lösgjord psykiskt och fysiskt och jag gissar att det är därför hon trots sin storlek och sitt stora steg (har lätt att bli lite kadens och långsam) är lätt att rida?

Dessutom är hon en underbar tävlingsindivid som älskar sin stund i rampljuset, det är litegrann "håll i dig matte nu kör vi!!"-varning än så länge men det är samtidigt väldigt roligt med en häst som älskar tävlingsmomentet så matte får ta att jag ibland hamnar i baksätet under programmet! :D

Hon har nog egentligen galoppen som bästa gångart men den är ännu inte helt lätt att rida, enormt stor och det har tagit en evighet att få henne balanserad i den. :angel: Traven är mycket naturligare och har från dag ett som ridhäst varit lätt, balanserad och trevlig att rida.

Hon har som sin pappa väldigt lätt att lägga på sig :p och står under konstant bantning men faktiskt tycker jag att hon nu som 7-åring är snyggare än tidigare (hon var ett lite rultigt barn liksom) och jag börjar ha koll på hur jag ska fodra henne (för hon är en HUNGRIG häst också såklart).

Hur är era hullmässigt?
Lägger de lätt på sig?

Jag hade enormt dåligt med aktuella bilder, nästan alla är ett år gamla och jag tycker ju att hon blivit mindre unghästig och lite sportigare men jag hoppas få till någon lite nyare bild snart så tills dess får det bli några gamla:

På tävling april 2011:
32268169.jpg

Fyra år gammal:
27350703.jpg

Söt liten 3-årig lurvtuss! :love:
18474247.jpg

Fina tjejen! :) Tror nästan Ove har växt ikapp henne nu va? :D
Han står förövrigt på fri tillgång och håller hullet bra på det, dock syns det om han fått några dagar för mycket vila ;)

Måste få bjuda på en härlig film där vi visar upp vilket otroligt fint temperament Ove har! :D
http://www.youtube.com/watch?v=fuH8NcbmxdI
Kram

Ja det imponerade på mig i helgen också, vad STOR han är! :D

Fast min är faktiskt både en och kanske två storlekar större fortfarande (cirka 174 cm hög vilket inte är något jättemått på en dressyrhäst, men sedan är hon STOR på alla andra ledder också... 4:or på skorna, X-Full på träns och storlek 165 cm på täcken (!) avslöjar kanske mer om hennes storlek än vad mankhöjden gör! :angel:)

Men tur är väl det, jag är väl typ 4 storlekar större än dig också! :D
(178 cm lång och hyffsat normalbyggd (*hrm* :o), Magda är pytteliten och nätt)

(Rubinrot verkar lämna hyffsat stort, förutom då en liten söt tjej som fanns i vårt distrikt tidigare, Rubinrot-Sack född 2004, som var jättenäpen som 4-5-åring (vet ej var hon kan finnas nu? har inte sett till henne på många år så antar att hon är såld?))

De där låter nästa som min tjej, hon har också 4 på skor och x-full i träns , Stor flicka det med, men tur är väl det då jag är nästa 180.

Min flicka har oxå väldigt lätt för att lägga på sig, hon bantas hon med just nu, om hon ska orka komma igång på allvar denna sommaren och få upp flåset måste bebishullet bort :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 791
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar