Hästar efter Hrammur

D

Doriskis

Är det någon som har erfarenhet av denna hingst? Född 1983..

Hurdana är hans avkommor?

Sv: Hästar efter Hrammur

Min erfarenhet (3 avkommor) är att de är lugna, stabila, tuffa. Ofta ganska stora med bra ansatt hals, proportionerliga, välmusklat kors, ngt sluttande kors. Medel på man och svans. Lätt för tölt och ofta bra pass! Finns många avkommor e.Hrammur, gå in på kvarnbackas hemsida så finns där både bilder och bedömningar.

Hej!

Jag och min dotter har en avkomma efter Hrammur :rofl: som är en valack på 7 år, han är jättevacker fux med mycket och ljus man och svans. Han är en 5-gångare :smirk: som tyvärr skulle avlivas pga utläkt spatt, vi har haft veterinär som tittat på hans ben och de var de mest perfekta ben hon sett, typiskt för Hrammur med långa fina ben, och stor 141 i mankhöjd. Vi har tävlat honom 2 ggr i sommar ;) och fick pris ena gången, så han kommer bli en kanonhäst. Han är en snäll och trygg häst som man kan lita på och som tar väl hand om sin lilla flock. Med andra ord en kanonhäst som bara kommer att bli bättre och bättre för varje år.

Har varit med och ridit in och ridit två Hrammmuravkommor. Stoet var en typisk sådan, stor, välproportionerad, lätt för tält och mycket pass. Inte världens vackraste häst, men stor, rejäl, hållbar och väldigt trevlig. Valacken är mindre, men väldigt lik sin syster på huvudformen. Han är en riktig passråtta som ofta tar passen själv när man galopperar. Han har en väldigt mjuk och fin tölt och är en av de hästar jag saknar mest nu när jag flyttat med min lilla häst. Han har en del lite nervösa tendenser, men jag tror att de snarare kommer från mamma än pappa. Är lite sugen på att betäcka mitt sto med Hrammur, tror det hade blivit en kanonhäst, dessvärre är han ju inte purung längre så får väl se om han är kvar i aveln när det är dags.

Tack alla som skrivit! Ni har bara stärkt mig i förhoppningen om att jag ska köpa en bra häst!

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
212
Senast: aglaonema
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Robin Z är en av de mest betydelsefulla hingstarna för svensk hoppavel i modern tid. Han föddes i Belgien 1983 och kom till Sverige...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka