Hästägare krävs på 140000 av polisen

Du pratar om EN häst som du knappt klarat av.
Här har vi troligen sådana som Tidigare klarat av att hålla många djur kanske halva livet eller samlat på sig för många o sen har ngt hänt.

Tror du verkligen att folk medvetet missköter elle svälter de sina?
Det tror inte jag.

Du pratar om EN häst som du knappt klarat av.
Här har vi troligen sådana som Tidigare klarat av att hålla många djur kanske halva livet eller samlat på sig för många o sen har ngt hänt.

Tror du verkligen att folk medvetet missköter elle svälter de sina?
Det tror inte jag.
Spelar ingen roll, djurägare har ett ansvar och det är att skaffa hjälp när det går åt skogen. Klarar man inte av det själv så måste man agera. Oavsett hur många eller få djur man har så är det inte acceptabelt att låta sitt psykiska mående gå ut över dom. Då får man skaffa hjälpt helt enkelt. Och ja, jag tror ibland att folk faktiskt inte bryr sig särskilt, det finns många människor som varken skulle ha djur eller barn från första början.

Och nej, jag har inte fler hästar pga att jag tycker att en häst kräver mycket, jag sätter mig inte i den situationen att jag samlar på mig djur jag inte orkar med.

Jag har en väldig förståelse för hur jävligt det är att behöva ta hand om djuren när man är längst ner på botten, jag har kämpat i det läget många många gånger under alla år jag haft häst och nej, jag har aldrig misskött honom ändå. Däremot har han fått lite lugnare perioder när jag inte orkat, men jag har alltid skött det mest nödvändiga som hovvård osv. En stor lättnad var när jag satte honom på lösdrift då jag mera kunde komma när jag kände att jag orkade på dagen, vilket gjorde det hela mycket lättare.

Jag har aldrig haft folk runt omkring mig som tagit hand om min

Det är levande varelser och förtjänar att iallafall skötas på en miniminivå. Det finns inga ursäkter till att vanvårda levande varelser. Det finns alltid lösningar om man inte själv kan ta hand om djuren.

Det är läskigt att det är så accepterat i många fall att vanvårda sina djur bara för att man har det svårt själva. Och visst, det kan vara så att dom själva tror att dom gör rätt, okunnighet osv och ja, det är mer okej, då kan dom bli upplysta om saker och ting och ändra sitt sätt att hålla djuren, det är förlåtligt tycker jag. Men att skylla på sin egen psykiska status, näe.

Kanske är det så att när man har varit ute i världen och sett väldigt mycket elände så blir kantigheten lite rundad i hörnen.

Man släpper på en del principer och försöker se från olika håll..

Man lär sig också att alla inte är så väldans perfekta som en själv vill verka vara utåt..

När man är i botten och vänder så har man ingen chans till att klara sig ensam, till att eventuellt fråga om hjälp..

Du har inte varit där. För hade du det så hade du säkert inte skrivit så iskallt och fördömande som du gör nu..

AM

Du har inte varit där. För hade du det så hade du säkert inte skrivit så iskallt och fördömande som du gör nu..
Jo, jag har varit där, vet dock inte vad du kräver för "meriter" och bevis för att man har varit nere och krälat på botten och jag står fast vid att det finns ingen anledning till att man inte skulle vara kapapel till att be om hjälp. Om man då inte är i något slags psykotiskt tillstånd.

Det handlar om djurens väl. Är man i det tillståndet att man verkligen inte kan ta hand om djuren så säger man det när dom kommer och kollar, att nej, jag är inte kapabel till att ändra någonting och behöver hjälpen. Det finns inga ursäkter.

Kan låta iskallt men det är för att jag är förbannat trött på alla ursäkter till att inte ta ansvar för sina djur. Det finns inga ursäkter, det är levande varelser och det vet man när man köper dom, allt levande ting måste hamna i första hand. Annars ska man inte ha ansvar för djur. Förstår inte varför man ska gullegulla med alla som inte tar ansvar. Det är så att man tar på sig ett stort ansvar när man köper djur och det ska märkas när man inte tar hand om dom. Djuren måste få ett störrre skydd, dom är levande kännande varelser och är i stort beroende till människan.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästägaren bakom Stall Zet, Bengt Ågerup, krävs på 1,2 miljarder kronor av skatteverket uppger Dagens Industri. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
650
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Filippa Lindgren ramlade av hästen och bröt ryggen. Nu får hon 28 000 kronor i ersättning av staten, det beslutar Kammarkollegiet...
Svar
0
· Visningar
514
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ägarna till en hästgård i Svenljunga kommun ska betala över 700 000 kronor i moms. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
514
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästägare fick anmärkning av länsstyrelsen om att hästens hovar behövde omsorg. Men sedan beslutet togs har ägaren inte gått att nå...
Svar
0
· Visningar
975
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama