Hästägare anmäld för misshandel

Sv: Hästägare anmäld för misshandel

Men seriöst människa! Har du så dålig kontroll på din häst så får du väl för fan skylla dig själv, och ge dig då inte ut där det kan finnas annat folk och fä!

Herregud... ibland undrar man ju vad det är för fel på folk :confused:

Var någonstans var hästen när den blev skrämd - i hagen eller ute på ridning?
Killen kanske klippte där han inte skulle?
Han kanske har fått tillsägelse att inte klippa, men gjorde det ändå?

Man ska inte ge sig på andra människor och misshandla dem.:crazy:
Men jag skulle ärligt vilja ha lite mer fakta i fallet, jag.

En åkgräsklippare med en människa på kan vara farliga saker enligt en häst, vare sig hästen är trafiksäker eller inte.

Oavsett, så ligger det säkerligen annat bakom som triggade igång händelsen.:crazy:

Jag skulle nog också vilja ha mer info innan jag säger bu eller bä.
Givetvis är det ju inte okej att "misshandla" en människa, men gick det så långt så känns det som att det är värre än att killen bara råkade klippa gräset just när människan+hästen gick förbi.

när jag först började läsa tänkte jag "och vad har detta med hästar att göa? är det värre om en hästägare misshandlar någon än om en annan människa gör det", men sedan läste jag vidare och då blev det ju lite mer förståeligt, haha:rofl:

Men ja, det kanske var att överreagera lite från mannens sida? :grin:Om vi skall tillämpa detta så borde jag omedelbart gå ut och slå ner alla bönder som är så dumma att de låter sina kor gå i hagar vid mina ridstigar!! :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En hästägare i norra Sverige anmälde en distriktsveterinär för tjänstefel i samband med att hon fick sina djur beslagtagna. Nu har hon...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Paret flyttade sina hästar från en gård utanför Norrtälje - vilket inte mottogs väl av stallets ägare. Nu har han dömts till böter för...
Svar
0
· Visningar
832
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Paret gjorde inbrott tillsammans hos Lyckå Ridklubb i somras – men relationen har en nattsvart baksida. Boendes i en husvagn hotade och...
Svar
0
· Visningar
267
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En 50-årig ryttare döms till villkorlig dom och 50 timmars samhällstjänst sedan hon misshandlat en man från hästryggen. Mannen fick ta...
Svar
7
· Visningar
1 587
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V