häst, tumör.

S

sssara_

Igår fick jag äntligen träffa mina förra sköthästar! Det var så enormt kul för att det var säkert 2 år sen jag såg dom! Fick även veta att den ena hade fått ett tumör under svansen :cry: Hon är vit men det ser ut som vitskimmel. Tror också att hon är kring 26, eller säkert mer! Har också hört att skimmel hästar lättare får tumör än andra?
Lider dom mycket av det? Tar det ont för dom m.m?
Eller kan en häst leva medd ett tumör?
Tack för svar!

Sv: häst, tumör.

Sök bland trådarna efter melanom eller skimmelcancer så får du många bbra svar. En vit häst är en skimmel!

Sv: häst, tumör.

skimmelcancer är ganska vanligt och finns i både godartad och elakartad version. Många med avgränsade ej växande knölar som inte sitter i vägen lever ofta på bra med dem. Det är om de sitter på jobbiga ställen( som vid luftstrupen som kan ge andningssvårigheter) eller växer innåt de kan göra skada.
Min syster hade en B ponny med skimmel cancer som tyvärr var elakartad och växte sig mkt stor i svansrot och innåt och täppte till i tarmen, han fick vandra vidare till trapalanda. Men det tog ett par år innan han mådde dåligt av dem.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 358
Senast: Milosari
·
Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 850
Senast: maddie202
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur