S

Speedster

Någon som har provat eller hört talas om ett te till hästar som heter "Pompano Blue Grass"? Det ska visst vara bra för gallor och slemhinne problem. Men jag undrar om det verkligen funkar? Tet ska man hälla i hästens vattenkopp så att den får i sig det.
Någon som har provat det? Resultat?

Sv: Häst Te?

Jag har hört talas om det och tom gett det till min pålla med luftvägsproblem. Lokala hästsportbutiken här i stan säljer det.
Nu var det något år sedan jag gav det och jag köpte bara en omgång. Gav både te och pulver. Te var ju lite besvärligt, man fick stå och koka flera ggr i veckan. ;) Jag hällde det dock ej i vattenkoppen, utan i maten.
Resultat då...nja, jag kunde inte märka någon skillnad direkt, men som sag, gav bara en omgång som räckt ett par veckor och i regel behövs det ju längre kurer för att uppnå resultat.

jag vet faktiskt inte var vi köpte det, eller fick det. det var min pappa som såg det någonstans eller kände han den som gjorde det för vi har några påsar. hade glömt bort dom men hittade dom igår när jag grejade i stallet.

vi hade visst köpt det i en hästaffär i jönköping, var dock ett tag sen..

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: screen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar