Min häst som är 4 år har haft problem ett bra tag med att han helt plötsligt kan "tappa" ena bakbenet. Det händer bägge benen och det är i skritt och trav som det händer. Inte enbart vid ridning utan har sett det ute i hagen också. Det blir som om han inte kan sätta ner det ordentligt utan han viker bak hoven för långt och trampar typ på framsidan av kotan.. Vet inte riktigt hur jag ska förklara..
För ca 8 månader sedan så var vet ut i och med tandkoll och vacc och jag tog upp problemet med honom och han sa att han bara behövde muskla på sig lite på baken. Men nu har han gjort det och problemet kvarstår.
Jag har även haft ut en kiropraktor/massör som gick igenom hästen grundligt för ca 5 månader sedan och han kunde inte känna något konstigt.
Någon annan som varit med om detta? Tips?
För ca 8 månader sedan så var vet ut i och med tandkoll och vacc och jag tog upp problemet med honom och han sa att han bara behövde muskla på sig lite på baken. Men nu har han gjort det och problemet kvarstår.
Jag har även haft ut en kiropraktor/massör som gick igenom hästen grundligt för ca 5 månader sedan och han kunde inte känna något konstigt.
Någon annan som varit med om detta? Tips?