Häst som svimmat

alazzi

Trådstartare
Igår var det en häst i stallet som bara ramlade ihop i sin box, man sa att den hade svimmat:eek: Veterinär kom och kunde inte hitta något som helst fel på hästen. Gav kramlösande men kunde egentligen inte göra något.

Har någon här råkat ut för detta? Vad hände? Har det hänt flera gånger? Kan man förbygga på något sätt?
 
Sv: Häst som svimmat

Ojj, bara av att läsa rubriken snabbt, förstår jag direkt att något är riktigt fel .. Har aldrig hört talas om en häst sim svimmat ..
 
Sv: Häst som svimmat

alazzi skrev:
Igår var det en häst i stallet som bara ramlade ihop i sin box, man sa att den hade svimmat:eek: Veterinär kom och kunde inte hitta något som helst fel på hästen. Gav kramlösande men kunde egentligen inte göra något.

Har någon här råkat ut för detta? Vad hände? Har det hänt flera gånger? Kan man förbygga på något sätt?



VAr med om exakt samma sak med min häst för ett par veckor sedan. Svimmade i boxen, reste sig, och allt var som vanligt igen. Dock lite trött. Kolla på den tråden, står massa om det i den!
 
Sv: Häst som svimmat

vet en galoppör som stod o sov i sin box, rätt som det va så trillade den bara ner, låg lungt kvar o sov vidare, när den vilat färdigt så ställde den sig upp o va som vanligt
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 762
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 337
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 086
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp