Häst som svalt tvättsvamp? SVAR FORT

W

wickedwitch

Hej!
min häst åt idag upp en hel tvättsvamp, en plasthandske och en massa myggmedel. myggmedlet är nog inte giftigt, det innehåller matolja, djungelolja, och bäckolja, men nu undrar jag om han kan bli sjuk av plasthandsken och svampen? kan han få förstoppning?

Lite onormart, hästar brukar inte äta i sig vad som helst. Om han tuggade tvättvampen någorlunda borde det inte vara någon fara. Inget du kan göra i vilket fall, möjligen hälla i paraffinolja för att smörja passagen om nu hästen inte tuggat svampen.
PL

Men det är ju för tusan efter midsommar.
En fjording som vi hade för länge sen åt huvudet av en höna, men det har jag skrivit tidigare.
PL

nej de tär inte på skämt! mm.. vet ej om han tuggat på den men jag antar det.. det var morsan som skulle smörja in hästarna när helt plötsligt svampen var borta, och hästen tugga rpå plasthandsken,, vet inte han kanske gillade myggmedlet?:) men då behöverjag inte oroa mej så mycket då?

hur går det?
måste säga att det lät gasnka kul..... :bump: :rofl:

du kommer själv att skratta åt det när det är över :D :D (om det går bra dvs... men det gör det säkert!!)

hehe jo tyckte också det lät ganska kul:) men men då får vi väl se hur det går.. :eek:

tja det låter rätt kul... :D

Så länge han ser ut att må bra så är det bara att vänta tills den kommer ut därbak. Och medan du väntar kan du passa på att låsa in alla diverse saker som kan tänkas se smaskens ut i hans ögon. :rofl:

Jag har svalt en hel del onyttigt när jag var liten, det har alltid kommit ut den naturliga vägen. Min mamma HADE koll...det var bara jag som var lite snabb...och lite hungrig? :D

Hoppas inte hönan levde när fjordingen åt upp huvudet på den. :crazy:

Min häst käkade oxå upp svampen med myggmedel, dessvärre var det RB86 på den som är rätt starkt. Han står upp ännu och inte hjälpte det mot myggen heller..... *s*

Ha ha :rofl: jag skrattar ihjäl mig!
Min häst åt upp halva sitt vintertäcke när han var unghäst, men bitarna kom ut "bakvägen"!! :D

Peter.

Måste få fråga? va de Dacke???
Den rackaren åt ju nästan vad som helst :crazy:

Berätta gärna episoden med hönan, jag har missat den.

Jag skulle dock vara lite orolig om min häst käkat upp en tvättsvamp. Det har hänt att hästar dött av att bl a fått i sej pressgarn (snören som sitter runt höbuntarna). Ha du din häst under uppsikt så att det inte blir stopp i magen. Lycka till!

Nej det var Emil han var värre. Inte så mycket mer att berätta , vi hittade en höna med huvudet avätet i hans box , den måste lyckats flaxa över boxväggen.
PL

Jösses! :eek:
Ja, dom kära hästarna...

Men jag hörde just en lapp som berättade, att det fanns en teori om att renar åt lämlar på fjället. för att få i sig protein..
Men ingen i hela samebyn hade någonsin sett de :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 783
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 163
Senast: cf234k
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 418
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18