the_connemara
Trådstartare
Vad kan det bero på? Den stod verkligen på tå med relativt kraftig böjda framben (åtm för att stå på dem).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag har anmält den. Men undrade vad det kunde vara. Hästen har varit i dåligt skick innan hullmässigt men har nu täcke så syns inte så bra. Stod de två gånger vi åkte förbi, med 2 timmars mellanrum. Kan inte må så värst bra
Eller rättare sagt den stod så på ena benet när vi åkte förbi första gången och då trodde jag den kanske skadat sig och inte kunde vila på ena benet och minnesnoterade att kolla på väg hem. Då hade den på något vis ställt sig likadant med båda frambenen lite framför sig och helt på tå, som om den stuckit ner tårna i marken typ.
Stackare till häst... Svårt att klura ut vad det kan vara... hoppas iaf att den får vet vård snart för det känns iaf som att den skulle behöva det utifrån vad du har berättat. man kan ju ringa till länsstyrelsen senare och kolla upp hur det har gått..
framåtböjda ben alltså?
Bockbent enligt ditt första inlägg? Är väl inte så lyckat direkt men å andra sidan vet jag en som hoppat 1.30 och gått ft med det, så ja, den har sett ut så hela livet. (Numera gör den inte mycket, är väl pensionär) Man hoppar till när man ser den i alla fall, så mycket är det.
Men i senare inlägg låter det mer som tex fång, tycker jag om den står med benen framför sej och tårna i marken!
Den "hängde" förmodligen i framknäna?! Var bockbent och kotade över?! En exteriör avvikelse. Den kan vara född så eller så kan det bero på att den är utmattad och sliten i musklerna. Jag har haft hästar som både hängt i knäna, varit bockbenta och kotat över men då håller jag ju också på med trav och där kan ibland benställningen se ut lite hur som
Du har anmält hästen med misstanke om vanvård? Efter att ha sett den från ett bilfönster? Att den hänger i knäna kan ju ha många orsaker och nedstuckna tår i ...sanden?.. skulle vara lika med djurplågeri? Varför inte knacka på och fråga? Eller ringa, de flesta har ju telefon och går att hitta via tex eniro.