Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang och flyr så fort min tar bak öronen. De har gått bra ihop i ca 7 mån tid, de delar vindskydd och går tätt ihop. Men nu för ca 2 veckor sedan så sparkade min häst till henne ordentligt, hon halta därifrån men dagen efter var hon inte halt eller svullen. Stallägaren särade hästarna direkt. Hon sa att min häst även sparkat mot henne när hon stod och klappa sin häst i hagen.
Såg efter vi sära dem att min häst var i brunst, kan de ha påverkat hennes beteende? Stallägaren säger om vi ska släppa ihop de igen så måste jag veta innan brunsten kommer så vi kan sära på dem annars får de gå själva. Men jag vet inte när hon börjar brunsta.. Men nu får min häst stå i egen hage utan vindskydd och de blir ju inte hållbart i längden.
Hur hade ni gjort här?
Såg efter vi sära dem att min häst var i brunst, kan de ha påverkat hennes beteende? Stallägaren säger om vi ska släppa ihop de igen så måste jag veta innan brunsten kommer så vi kan sära på dem annars får de gå själva. Men jag vet inte när hon börjar brunsta.. Men nu får min häst stå i egen hage utan vindskydd och de blir ju inte hållbart i längden.
Hur hade ni gjort här?
Senast ändrad: