Häst som sparkar bakut...

A

Alicia

Jag har börjat rida en travare och nu är jag helt såld på henne, jag tycker hon är helt underbar helt enkelt men jag har en liten fråga om hennes beteende. Varje gång vi ska börja trava eller fatta galopp så sparkar hon bakut och jag undrar om hon kanske gör det för att kasta av mig eller om det är ett glädjeskutt? Hon är annars helmysig och jag känner mig trygg å säker med henne för jag är ju liksom alltid beredd på att hon gör dom där skutten varje gång. Någon som varit med om samma beteende?

Sv: Häst som sparkar bakut...

Min häst kan göra så ibland vid galoppfattning. Jag brukar då driva på henne ännu mer, och tillslut lägger hon av. Fast hon gör inte detta varje gång, det brukar ske när hon inte är på riktigt bra humör.
Pröva att driva mera på din häst!
En del kan protestera för att dom är lata och inte vill jobba under sig. Det krävs att man bygger upp rätt muskler så att de orkar bära sig och ryttaren.
Detta är en olat som jag personligen tycker att man bör jobba bort!
Lycka till! Ridtravare är bäst! :love:

Ja när jag driver på henne så slutar hon och då är hon helmysig att galoppera. Kan säga att det är bara jag som lyckats rida henne så bra och ännu håller jag mig kvar på hästryggen. Jag brukar prata lugnt med henne å försöka lugna henne då hon blir het och hon lyssnar jättebra på mig vilket känns jätteskoj. Jag är kär, önskar hon vore bara min :rofl:

våran häst gjorde oxå så,det visade sig vara sadeln som var helt fel...det gjorde helt enkelt svinont att röra sig snabbare än skritt,jag tackar sadelutprovaren varmt för det...not:mad:

Ja, vårat russ gör så vid gallopfattningar. Hm...undrar hur jag ska få min 7-åring att driva på henne mer....när hon bara blir rädd? Och dessutom hamnar fram på halsen.

Jag vet inte varför hon gör så??? Hoppas det är av glädje...... tror jag tyvärr inte, kanske försöker skrämmas eller busa?? Alltså vårat russ.

Hoppas det kommer fler inlägg här.....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Min häst sparkar bakut när han ska fatta galopp och efter att ha hoppat över hinder. Han är före detta travare och har nu varit ridhäst...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 561
Senast: Skrämd
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 003
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka