Häst som rullar sig när han äter ur hink!!

fritz_92

Trådstartare
Hej.
Undrar bara om någon annan varit med om detta konstiga beteende, att rulla sig medans de äter ur hinken? Det började med min fjording som la sig på gruset och rullade efter ridturerna, samtidigt som han åt ur hinken.
I somras fick vi en ny fölunge, halvbror till min häst, han gör likadant utan att ha sett den andra!! :angel:

Varför gör de så?

Sv: Häst som rullar sig när han äter ur hink!!

Va? Haha, har du nån bild? Jag vet inte om jag föreställer mig rätt scenario här... :p haha!

Har aldrig hört något liknande! Kan du förklara lite mer ingående? Har de huvudet i hinken när det rullar, eller rullar de sig bara? Hur blir hinken inblandad i rullandet?

Hoppas att ni tar av utrustning innan h*n får äta ur hinken, och hinner rulla sig:crazy:;)

Va? Haha, har du nån bild? Jag vet inte om jag föreställer mig rätt scenario här... :p haha!

Håller med här, in med bild! För den bilden jag får i huvudet ser inte riktigt normalt ut.. Om inte annat, väldigt precisions-krävande (stavning?)! :p

Har en bild där vuxna ponnyn rullar sig med hinken brevid sig. Han är gul om mulen också då han fått vitaminer. Oftast hamnar hinken på marken när de rullar sig, sedan äter de lite ur hinken, liggande, innan de reser sig. Men några gånger har jag sätt hur han haft hinken med sig när han rullar. På mulen liksom.. Jag har försökt filma det, men de går så fort och när man är förbered så gör de ingenting, för att retas, lovar.
Jag vet inte riktigt hur jag lägger in bilder så ni ser.. Måste den ligga ute på internet någonstans då? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: skiesabove
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 212
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30