Häst som okontrollerat sträcker ut bakbenet?

Milene

Trådstartare
Fanns för en tid sedan en tråd med bl a en video där ägaren filmat hur en häst "okontrollerat och reflexmässigt" (kommer inte på nån bättre beskrivning...) sträckte ut bakbenet vid tex kratsning, kan nån hjälpa mig att hitta tråden eller komma på vad "syndromet" hette?

Sv: Häst som okontrollerat sträcker ut bakbenet?

Åh, jag kommer ju inte ihåg, det är därför jag skulle vilja se filmklippet som fanns med... Vet inte om tråden ursprungligen handlade om just detta. Och har för mig att man använde nån term, typ cushings, crawings eller likande (jag vet vad både cushings och crawings är, använde dem bara som exempel på satsmelodin, som jag tror iaf).

Sv: Häst som okontrollerat sträcker ut bakbenet?

Shivering kanske du menar? Finns rätt många klipp på youtube om du söker på "shivering horse".

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 905
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 088
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 053
Senast: Fiorano
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 016
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V