Häst som hugger mot halsen.[/B]

K

kbr

Hej har flyttat min häst till lösdrift. Nu är det så att en annan häst har huggit henne på halsen många gånger och jag har sätt det själv att han går fram och hugger henne på halsen. Han har alltid öronen strykna. Han hugger även ett annan sto när jag var i närheten och hon kom och ville in i under taket och hade visade sig undergiven kastade han sig fram och hög henne på halsen vid strupen. Har alldrig under hela mit hästliv varit med om så mång bett just på halsen.

Någon som vet varför han gör så mot sina ston? Han har ett sto som han inte gör så med, henne är han snäll mot.
Vet inte om dom kommer att kunna gå tillsamans.

mvh Karin
 
Sv: Häst som hugger mot halsen.[/b]

ingen som vet om detta är ett normalt betende?
Varför han gör på det sättet?
 
Sv: Häst som hugger mot halsen.[/b]

han kanske vill ge dem sugmärken?:banana: skämt åsido, våra 2 valacker som går på lösdrift har oxå drabbats av "vampyrsjukan" och biter tag runt halsen på varandra och helt vackert backar tills de tappar taget. stora kala fläckar och ibland uppsvullna strupar visar att det inte bara är gulligull med i leken. typ som ungdomar när de smäller varandra med gummisnoddar:crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 156
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Hästhantering Behöver lite råd och ideer. Köpte i höstas ett 2,5 årigt sto. Redan direkt så märkte jag hur skeptisk hon var mot alla nya...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp