R
Rubina
Hej, en häst som jag rider vill gärna "dra tygeln ur handen" på mig, hon är låg i formen. jag vill gärna tro att hon jobbar rätt, men vill inte luras eftersom hon hänger i handen och har svårt att bära upp sig själv. Det här händer just i galoppen, då hon vill dra i väg i bland och lägger tyngden på frambenen. det kan ju bara vara att hon är pigg, men....Min tränare säger att hon ser jätte fin ut, men det ska ju kännas bra också? jag vill ju gärna kunna påverka formen på henne och inte att hon drar på för eget maskineri.
Hur ska jag få henne uppmärksam på mig? jag brukar köra övergångar mellan trav och galopp, men så fort jag saktar ner till trav så slängtravar hon, likaså när jag ska fatta galopp. jag kanske är lite otydlig, eftersom hon slängtravar fortare och fortare innan hon slutligen fattar. hur ska jag då bli lite mer tydlig? och hur ska hon kunna bära upp sig lättare i galoppen?
Hur ska jag få henne uppmärksam på mig? jag brukar köra övergångar mellan trav och galopp, men så fort jag saktar ner till trav så slängtravar hon, likaså när jag ska fatta galopp. jag kanske är lite otydlig, eftersom hon slängtravar fortare och fortare innan hon slutligen fattar. hur ska jag då bli lite mer tydlig? och hur ska hon kunna bära upp sig lättare i galoppen?