Neksja
Trådstartare
Har en häst som när man tränsat "skakar" bettet i munnen FORT, hon liksom nickar intensivt med huvudet.. hon gör det under kanske 2 sekunder sedan står hon o gnisslar lite tänder eller står helt still, och när man satt sig i sadeln slutar hon helt med det..
Aldrig någonsin under detta beteende ser hon missnöjd ut, utan ser glad ut och har öronen framåt.
När man rider gnisslar hon tänder från början av rundan till slutet.. Likadant här så ser hon aldrig missnöjd ut, snarare tvärtom - pigg, alert, framåt o öronen riktade rakt fram och glad som alltid.
Hon blir aldrig hård i munnen eller beter sig konstigt om man tar tyglarna, hon verkar helt enkelt inte ha det minsta problem med tänderna i alla fall, och utrustningen ligger bra.. hon är avslappnad och lyssnar under ridturerna, äter och tuggar sin mat..
Alltså jag kan inte för allt i världen förstå varför hon gör detta?
Hon visar inga tecken på att hon skulle ha ont någonstans,
hon ser inte det minsta missbelåten ut,
äter som hon ska m.m.
Har funderat på om hon kan vara spänd eller nervös, men hon är en väldigt lugn och avslappnad häst.. och jag tror inte det kan vara detta.
Jag har provat att byta bett, till ett med rullar men det hjälper inte..
Finns det någon som varit med om detta?
Aldrig någonsin under detta beteende ser hon missnöjd ut, utan ser glad ut och har öronen framåt.
När man rider gnisslar hon tänder från början av rundan till slutet.. Likadant här så ser hon aldrig missnöjd ut, snarare tvärtom - pigg, alert, framåt o öronen riktade rakt fram och glad som alltid.
Hon blir aldrig hård i munnen eller beter sig konstigt om man tar tyglarna, hon verkar helt enkelt inte ha det minsta problem med tänderna i alla fall, och utrustningen ligger bra.. hon är avslappnad och lyssnar under ridturerna, äter och tuggar sin mat..
Alltså jag kan inte för allt i världen förstå varför hon gör detta?
Hon visar inga tecken på att hon skulle ha ont någonstans,
hon ser inte det minsta missbelåten ut,
äter som hon ska m.m.
Har funderat på om hon kan vara spänd eller nervös, men hon är en väldigt lugn och avslappnad häst.. och jag tror inte det kan vara detta.
Jag har provat att byta bett, till ett med rullar men det hjälper inte..
Finns det någon som varit med om detta?