häst som gasar

Sv: häst som gasar

Nej, det tror jag inte. Har han sån rutin på edt här så han har fullständig balans. Vi kan utan problem skena genom kurovrna, men jag är inte så himla road av det ;)

NU har jag funderat mera.
Får inte ett amerikanskt gag typ samma effekt som ett pessoa? Eller funkar det här bettet faktiskt med hävstång om man använder en curbstrap?

*kl*

Jag fick höra av min tränare att det är lätt att se på hästen efter språnget, hur ryttaren ridit innan språnget. Om den sticker - då har man hållit för mycket i den, om den lägger av, ja då har man inte ridit fram tillräckligt.
Som någon var inne på, du kanske rider i ett mer undertempo än vad som är brukligt? dvs du tjuvhåller hästen lite i anridningen? jag har egentligen ingen aning, bara flummar lite ;)

Jag försöker verkligen låta bli att tjuvhålla, för jag vet att han klarar sig utmärkt själv när det gäller att taxera och bedömma avståndet. Men jag tycker att det är väldigt obehagligt när det går fort (som det väldigt ofta gör) sår jag ser alltid till att ha kortast möjliga anridning.

Det kan vara så att du omedvetet ger hästen någon signal som säger "spring!" efter hindret. Jobba med olika övningar på låga hinder, höj inte svårighetsgraden innan han går lugnt efter osv.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka