Sv: Häst som går på en?
Tja, jag tänker inte så helt enkelt. Jag vill inte ha något bakåttänk.
Vill jag att hästen ska stanna bredvid mig i grimskaftet så ser jag till att den stannar. Jag gör inte mer än så. Jag vill bara skapa en situation där jag kan berömma. Ser ingen orsak att den ska backa om vi nu inte ska ut ur en transport eller liknande.
Nu vet jag inte om detta var delvis riktat till mig men svarar åtminstone för min del. Jag backar inte min såfort något inte passar i något underkastelsesyfte. Min häst tycker inte det är svårt att backa heller, hon trippar lätt några steg bakåt. Utan jag gör det just för att få hennes fokus på mig och bli alert på mina signaler. För att på ett så säkert vis som möjligt kunna leda och hantera henne. Om man har en häst som går på fram för hårt skadar inte lite bakåttänk, om man har ett mål och syfte med det.
Tja, jag tänker inte så helt enkelt. Jag vill inte ha något bakåttänk.
Vill jag att hästen ska stanna bredvid mig i grimskaftet så ser jag till att den stannar. Jag gör inte mer än så. Jag vill bara skapa en situation där jag kan berömma. Ser ingen orsak att den ska backa om vi nu inte ska ut ur en transport eller liknande.