häst som gå bakom en hela tiden!!!

zazza girl

Trådstartare
hej hej!!!
ha en unghäst på 4 år ..
när jag ska leda han eller fixa med han så gå han bakom mig hela tiden ..
och longering gå inte alls för han ska hela tiden gå in mot mig ...
även när han stå i gången så ska han försöka följa efter mig om jag ska göra något ...
det e jätte jobbigt ...

skulle vara jätte glad om ni hade några tips!!!

Sv: häst som gå bakom en hela tiden!!!

Det gäller att du kan läsa hästens beteende och det verkar inte gå så bra. Att följa efter sin "matte" är jättepositivt, han ser dig som din ledare men du ser det som ett problem?! Skaffa hjälp med inridning/hantering så att det inte blir fler missförstånd. Det är viktigt att lära unghästar rätt sen spelar det ingen roll hur stor "vana" av unghästar man har - man blir aldrig fullärd.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 700
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 248
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 848
Senast: JohannaB
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 026
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar