Saeta
Trådstartare
"Min" islandshäst, sto på 11 år, har varit lös i stallet i natt och mumsat i sig alla kraftfoderhinkar.
Det var 5st hinkar, normalstora "portionsstora" hinkar. Alla halvfulla.
En med enbart havre, halvfull.
Tre med müsli med extra energi och så i, typ sport eller något.
En med bara betfor.
På det 4kg hö.
Jag fick reda på detta på eftermiddagen (hästarna släpptes ut vid 07) och kastade mig upp direkt till stallet. Hon såg väldigt nöjd och glad ut, haha. Men tog ut henne på en skrittrunda på 7,5km. Hon var enormt pigg och springig. Inte så konstigt med all den energin hon fått i sig. Bajsade två gånger på vägen tillbaka och det var löst, men inte så det rann. Inte konstigt där heller egentligen med tanke på den stora mängd hon ätit.
Hon fick gå ut i hagen igen efteråt och det märktes inget direkt på henne.
Detta var efter 15 på eftermiddagen och hon fick i sig allt foder på natten/morgonen.
Vad tror ni?
Den som kvällsfodrade (för ca 30min sen) kollade till henne och hon verkade må bra. Är så orolig...
Det var 5st hinkar, normalstora "portionsstora" hinkar. Alla halvfulla.
En med enbart havre, halvfull.
Tre med müsli med extra energi och så i, typ sport eller något.
En med bara betfor.
På det 4kg hö.
Jag fick reda på detta på eftermiddagen (hästarna släpptes ut vid 07) och kastade mig upp direkt till stallet. Hon såg väldigt nöjd och glad ut, haha. Men tog ut henne på en skrittrunda på 7,5km. Hon var enormt pigg och springig. Inte så konstigt med all den energin hon fått i sig. Bajsade två gånger på vägen tillbaka och det var löst, men inte så det rann. Inte konstigt där heller egentligen med tanke på den stora mängd hon ätit.
Hon fick gå ut i hagen igen efteråt och det märktes inget direkt på henne.
Detta var efter 15 på eftermiddagen och hon fick i sig allt foder på natten/morgonen.
Vad tror ni?
Den som kvällsfodrade (för ca 30min sen) kollade till henne och hon verkade må bra. Är så orolig...