Häst som fäller nu?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Varför i hela fridens namn fäller en häst nu - och vilken päls då? O_o
Herr Häst gör det iaf. Enda sedan början av november har han fällt jättemycket, jag skulle snart kunna sticka en tröja av hans hår :p
Men jag förstår inte vilken päls som han fäller? Sommarpälsen borde ju han ha fällt för länge sen tycker man ju - och vinterpälsen? Eh, knappast? Den brukar han tappa i typ februari-mars om jag inte minns fel....

Min fäller sommarpäls nu, hon satte sin vinterpäls ganska nyligen sas, det är först nu den börjar bli nåt att prata om.

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Ise
·
Hästvård Reagerade på att min kompis ponnyer alla fäller så otroligt dåligt. Vi är snart i mitten på juli och ingen av hennes tre ponnyer har...
2
Svar
27
· Visningar
2 932
Senast: cello
·
Hästvård Finns det någon här inne som varit med om att hästar satt vinterpäls under våren/för-sommaren? För min pålle är det nu andra året i rad...
Svar
14
· Visningar
2 051
Senast: Speedway
·
Hästvård Nu börjar det bli lite kallare och hästarna börjar sätta vinterpäls. Vissa börjar raka de för att de inte ska bli svettiga, och andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 511
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar