B
Baroya
Jag har en häst som för ett tag sedan började äta dåligt av stråfodret, höet. Han är väldigt gärna kraftfodret utan att protestera. Tänder är helot ny kollade och där fanns inga fel och det är samma fina hö, med super bra kavlité. Jag vet inte alls vad jag ska göra för att få honom att äta det. Just nu har han hönät och fri tillgång på hö hela dagarna. Han får inte heller mer kraftfoder än innan. Allt är precis som innan, bara att han inte äter höet!
Kanske sak nämnas att det är en tävlingshäst på ca 174, sv Halvblod som är normbalbygd och är svår i vanliga fall att hålla hull på och därför har han alltid fodrats med lucern oxå.
Är det någon annan som har detta problem eller har tips och råd om hur jag skall få honom att äta det ?
Tacksam för svar!
Kanske sak nämnas att det är en tävlingshäst på ca 174, sv Halvblod som är normbalbygd och är svår i vanliga fall att hålla hull på och därför har han alltid fodrats med lucern oxå.
Är det någon annan som har detta problem eller har tips och råd om hur jag skall få honom att äta det ?
Tacksam för svar!