Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej, min häst blev klippt i ansiktet (inte vackert) och snart börjar tävlings sesongen och pälsen har inte växt ut! Är det ok att tävla officiella tävlingar när hästen har 4 stora Karla fläckar i ansiktet vet att de är väldigt petig?
Han är klippt av veterinär skäl och det är inte öron eller känselhår.Du får inte klippa ex. öron eller känselhår. Är den klippt av veterinära skäl?
Från R&R: "The following Rules apply at all times: the natural appearance (e.g. natural
growth and colour of hair) of the horse shall not be changed. Exceptions the mane and tail may be trimmed if too long and the horse may be clipped for health and welfare reasons. Hair on the muzzle, fetlocks, and inside the ears shall not be clipped."
Hur strängt följs denna regel? Trodde de flesta som tävlar klipper ffa öronen iaf? Någon som varit med om kontroll?Du får inte klippa ex. öron eller känselhår. Är den klippt av veterinära skäl?
Det funderade jag också på, då jag såg en känd svensk ryttare på youtube raka bort håret i öronen.Hur strängt följs denna regel? Trodde de flesta som tävlar klipper ffa öronen iaf? Någon som varit med om kontroll?