Häst snart inte bäst på tallriken

Sv: Häst snart inte bäst på tallriken

Gud vad bra på ett sätt.. Men vad händer med alla hästar som inte tas omhand? Jag vet inte hur slakterierna är där nere men det kommer nog att bli många hästar som bara skits i... :angel:

hästarna slaktas likadant där som här, dom verkar ha hästen som en "helig ko" i USA och jag har sett flera webbsidor där dom tycker att helt vanlig slakt är fönedrande för detta guds älskade djur hästen.. dvs skott i pannan, avblodning och så vidare..

jag tror att det kommer att bli ett större problem att hitta hem åt de 90'000 hästar som idag slaktas årligen.. fler kommer att misshandlas och vanvårdas, fler kommer att släppas lösa och bli påkörda eller skadas och lida ihjäl..

Håller med föregående inlägg.
I Sverige har vi alltför liten efterfrågan på hästkött - vilket leer till dessa enormt grymma transporter via Polen/baltikum till Italien ect (det är väl inte någopn som missat de programmen hoppas jag).

Amerikanarna har en helt annan syn på häst och hästskötsel. En vän till mig var i USA och såg en ridhäst transporteras på en Pick-up. Den stod utanför restaurangen de skulle äta på. han letade upp ägaren och frågade om det verklgien var bra för hästen att transporteras på det sättet - när karln som ägde hästen insåg att den som frågade var en svensk sa han:
- du tycker att det är fel av mig att transporeta hästen på en pick-up. Men du - i ditt land ÄTER man min vän!!!!!

Så kan det vara! Jag tror i och för sig inte att det var ett dugg synd om hästen som åkte ´på flaket - hästar är formbara djur och om de känner sig säkra är allt okej - men svaret var mer intressant och sa en hel del om vad den ägaren tyckte om sin häst - det var hans vän!!!

Om det blir så att hästkött blir olagligt är jag itne förvånad men faktum kvarstår - vad händer med de hästar som INTE tas om hand??? "Animal cops" kan inte vara överallt samtidigt.... blir det som med korna i Indien?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (fri köpenskap) Sällskapsdjuren i Sverige är en växande marknad, i fjol avsattte svenskarna 4 miljarder till inköp av hund, katt och...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30