Häst släpar bakbenen?

torsdag

Trådstartare
Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland?
Är den omusklad?
Hur ska man träna detta?

Kolla upp den !! Träna i kuperad mark om den är frisk. Kolla även sadeln. Jag trodde att jag hade en perfekt sadel men den var för rak och tryckte mycket bakpå.

Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland?
Är den omusklad?
Hur ska man träna detta?

Man börjar med en kontroll hos veterinär, med fokus på bakknän. Hittas något fel ska det åtgärdas om det går.

SEDAN kan man börja tänka på övningar, t ex cavaletti, skritt i skogen över stock och sten, korta och intensiva pass med travträning med fokus på att aktivera bålmusklerna och bakdelen.

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar