Sv: Häst skrämd av bilist
Det där har jag oxå varit med om dock inte i mörker utan mitt på ljusa dagen 50 väg, var en timmerlastbil två släp båda var tomma och det låter rätt mkt om dom när de kommer Min häst är 99% trafiksäker inte mkt som får han att reagera på bilar. Lastbilen kommer emot oss i en 90 km/h jag tänker han saktar ner men ack så fel jag hade han kör förbi utan minsta tanke till att sakta ner min får panik och vänder samtidgt som lastbilen är halvt förbi oss då trodde jag seriöst att vi skulle dö och han bara kör vidare.
Har även träffat på bilister den gång gick jag med en häst skulle in i stallet (samma väg) sommar kväll vid 17 så det var inte mörkt överhuvudtaget. Bilen kör förbi som en galning hästen blir skit rädd lyckas hoppa på min fot som jag typ ska gå med så jag faller baklänges med huvudet före i asfalten. Bilisten kan inte ha misat det då bilen inte var helt förbi när det hände och bilen kör vidare, som tur gick det bra efter omständigheterna dock fick jag nog en lättare hjärnskakning.