Häst-sjukvårdare?

D

Dream

Jag undrar vad man behöver för utbildning och meriter för att ex jobba på ett stort Djursjukhus(Strömsholm el Helsingborg m fl..)
Dom som hjälper vetrineräna och tar handom hästarna.

Tacksam för svar :bow:

Sv: Häst-sjukvårdare?

Om du menar de som är med och assisterar veterinärerna vid operationer, förbereder operationer o.dyl. så måste du ha en utbildning...och den utbildningen har höga intagningskrav...djursjukvårdarutbildningen :p

Bodbäckspålle skrev:
Om du menar de som är med och assisterar veterinärerna vid operationer, förbereder operationer o.dyl. så måste du ha en utbildning...och den utbildningen har höga intagningskrav...djursjukvårdarutbildningen :p

Ja en sån som hjälper till när det ska rönkas sitter i repsetionen m.m.

Nä, djursjukvårdarutbildningen finns bara i skara...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar