Häst röntgen

Sv: Häst röntgen

När vi var och röntgade så gick varje plåt på ca 300kr. Då får du lägga till besöksavgift och ev böjprov. Förhoppningsvis slipper du/hästen böjprov (om du nu inte vill ha det) och avgiften till det. Jag skrev det bara för att en del vet har dille på att böja. (Egen erfarenhet)

Det beror på vad du ska röntga . Jag betalade ca 2000 + moms för exportröntgen nu i höst. Det kan skilja lite beroende på vart man åker också. :)

Det beror på vad du ska rönka?
Jag betala för en bild på enna bakbenet 1600kr
2 bilder rygg 500kr/st
Sen exportrönken ca 3500kr

Väldigt skiftande från klinik till klinik. Ring och fråga just din aktuella klinik.

Är röntgen ett led i en hältutredning täcks det (oftast) av veterinärvårdsförsäkring om sådan finns.

De flesta brukar ha ett "grundpris" på ca 6-800kr och då ingår 2 bilder, dvs även om du bara tar en bild är det fortfarande samma pris. Sen är det pris per bild som man tar utöver det och det brukar ligga på 250-350kr/bild. Sen finns det paketpris för tex exportröntgen/försäljningsröntgen som flera nämnt. Det kan variera beroende på hur många bilder kliniken valt ska ingå ofta 10-14 bilder. Priset hamnar på 2500-4000kr ungefär.

Dessvärre brukar ofta antalet bilder som tas dra iväg då hästens ben (som det ofta handlar om) måste röntgas från så många olika vinklar för att det ska gå att få en överskådlig bild.

God damned!Hoppas du fick ut lite på försäkringen! :eek:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 456
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama