Häst rescue??

polette

Trådstartare
Undrar om någon vet om det finns något ställe som tar emot misshandlade och övergivna hästar...??

Eller hur fungerar det om polisen får reda på om misshandlade hästar och de blir omhändertagna- var hamnar de..vad händer med dem??

Bara nyfiken....
 
Sv: Häst rescue??

De kan hamna hos någon som polisen har kontakt med. Dessa ställen är oftast inte officiella utan meningen är att ägaren inte ska kunna komma åt dem.
 
Sv: Häst rescue??

Svenska hästens värn är en djurskyddsförening som tar hand om hästar som har farit illa.

http://www.shv.org/

Tur att dom finns! Sen finns det ju massor av andra mindre stall och människor som tar hand om hästar ägarna inte klarar av eller passar ihop med som får en andra chans :)
 
Sv: Häst rescue??

Just när det gäller misshandel vet jag inte om man gör ett omhändertagande, om inte misshandeln är kombinerad med vanskötsel.

Hästar som inte sköts om som de ska kan omhändertas och placeras ut av Polisen, till en början i stall som förmedlas via kontakter, t.ex. LRF.
 
Sv: Häst rescue??

Aaaa glömnde bort svenska hästars värn! Kanon!

Är de den enda förening tro?? Jag kan inte hitta någon annan.....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Pritchel
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 232
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
784
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp