häst plus jobba 12 timmars pass

M

Midi

Ni som har hästar o jobbar 12 timmars pass, hur gör ni de dagar ni arbetar? Rider ni?

Sv: häst plus jobba 12 timmars pass

Nu jobbar jag inte bara långa pass utan det är mina nattpass som är 11 timmar och det är antingen två eller tre nätter i rad och nej, jag rider inte dagen/dagarna emellan mina nätter. Jag planerar in min ridning så att när jag tex jobbar tre nätter i rad, ja då blir det de två dagarna hon får stå. Försöker annars undvika att hon står två dagar i rad av diverse anledningar men just när jag jobbar tre nätter i rad, då får det bli så.

I övrigt när jag jobbar normalt antal timmar så har jag faktiskt också möjlighet att planera in ridningen så att så få gånger som möjligt infaller de dagar som jag jobbar.

det är det jag funderar på, om man jobbar 5-2 schema eller 5-4 schema, hästen kan ju inte bara stå de dagar precis. Och man lär vara mör i kroppen :angel:

Är inte riktigt med på vad du menar med 5-2 el 5-4.
Men för mig tex om jag har en vecka jag jobbar mån-fre så rider jag säg lör, sön, tis, tors, lör, sön. Veckan därpå jobbar jag kanske mån-ons och natt under helgen, då blir det tis, tors, fre och sen mån, tis, ons.

Ok, ska inte dra hela mitt schema :D men i genomsnitt under mitt femveckorsschema blir det fem dgr i veckan, aldrig stå mer än två dgr i rad, vilket oftast bara händer min natthelg, eller rids mer än tre dgr i rad.

när jag jobbade hade vi ex 5-2 schema. alltså ena veckan jobbade vi 5 dagar (mån-tis, fre-sön), andra veckan 2 (ons,tors).

Ah, ok, men då borde det ju inte vara några problem. Det är ju när det blir många sådana dagar i rad som det blir krångligt med hästen.

Med ett sådant schema skulle ju tex ridning ons, tors, lör, mån, tis, fre, lör, sönd osv gå bra. Då blir det bara en dag du rider när du samtidigt jobbar. En jobbtisdag/torsdag skulle ju också funka att rida , då är du ju ledig dagen efter. Om du nu bara jobbar dagtid.

Jobbar en del journätter, börjar då 14.00 och slutar 14.00 dagen därpå.
Rider då på fm innan jouren börjar, låter hästen stå dagen jag går av mitt jourpass. Är oftast totalt kokkobello efter jouren:grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag har en önskan om att få arbeta med hästar. Men jag vet inte med exakt vad. Ni som arbetar heltid med/runt hästar, vad jobbar ni...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama