Häst"plåster" problem...

Red_Chili

Trådstartare
Problem eller problem... men jag börjar undra. Det är så att en av hästarna på ridskolan som jag nu rider har haft ett plåster (sånt där som är "bara klister") och nu när det är borttaget så blir det ju kvar sånt där klister som klibbar ihop pälsen och ser obehagligt ut. Undrar om dom kan få skav av det och hur man kan få bort det där klistret..
Jag har provat allt vad jag kan komma på, försökt tvätta bort det, använt gummiskrapa, piggborste (försiktigt) och borste, inget funkar..
Tips?! Nån?! Ska jag bara låta det sitta kvar eller? (är som tidigare sagt var rädd för att det ska skava) :crazy:

Sv: Häst"plåster" problem...

Bensin - finns medicinsk b. men på ett så litet område skulle jag faktiskt ta en tuss bensin ur tanken. fast det ska eg vara medicinsk bensin.

Jag vet vilka plåster du menar ;)

Funkar det inte att tvätta med tvål och vatten? Det har jag gjort, fast det beror förstås på hur hårt plåstret klistrat sig fast.

Jag brukar använda "t-röd" men det inte att rekomendera att ha i stallet så man kan hälla i liten burk och ta med i.
Det är bland det bästa mot kåda i pälsen okså.

Förr hade man det som pälsglans på utställningar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 471
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 495
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 301
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka