M
Mynta
Nu är kylan här och med det hästar som dricker dåligt. Familjens unghäst går på lösdrift i mina gamla hemtrakter. En kanonplats för hästarna och det hela sköts väldigt bra av hyresvärden, vi är mkt nöjda. Men vår häst dricker dåligt - nästintill inget emellanåt och vi får truga i henne vatten. Förra veckan hade hon känningar av kolik vilket avhjälptes ganska snabbt, tur att det upptäcktes i ett tidigt skede.
Nu är frågan, har ni tips och trix? Hästarna får kraftfoder 1 gång per dag uppbundna och då är det mycket betfor som gäller. De har termo bar i hagen och en automatisk vattenkopp så det finns fri tillgång på vatten som ej fryser, men hon vill ju inte ha! Vad gör man? Just nu känns det som att jag vill ta ner henne hit och hyra in henne på box, men hon trivs inte så bra med det vilket inte heller känns ultimat alltså..
Tips och råd?
Nu är frågan, har ni tips och trix? Hästarna får kraftfoder 1 gång per dag uppbundna och då är det mycket betfor som gäller. De har termo bar i hagen och en automatisk vattenkopp så det finns fri tillgång på vatten som ej fryser, men hon vill ju inte ha! Vad gör man? Just nu känns det som att jag vill ta ner henne hit och hyra in henne på box, men hon trivs inte så bra med det vilket inte heller känns ultimat alltså..
Tips och råd?