Häst- och telefonbedragerska åtalas

(Nya Wermlands-Tidningen)
En kvinna i 35-årsåldern åtalas för tre fall av bedrägeri. Det ena gäller en häst som hon sålde i mars 2008 för 16 500 kronor fastän hon visste att den inte var fullt frisk och inte kunde användas som hon annonserat....

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst- och telefonbedragerska åtalas

Kan det möjligtvis vara allas vår LL som är i farten igen?

Henne tänkte jag också på.....

men seriöst, KÖPER folk häst av henne eller hennes sk "kompis", H, trots allt som skrivits, allt som varit i tv??
Makalöst.... men jag hoppas hon åker dit så det svider!
Finns gränser på hur man får bete sig och hon och henns kompis har passerat de gränserna för lääänge sedan!

Hej! Hur kan köpare vara så lättlurade?? Man kan inte få en bra häst
för 16 000 kr. Man måste ha med sig en duktig häst person och när man
bestämt sig ha en bra Vetrinär som gör en bra Besiktning.Alla Vi som har haft häst på foder eller ägt häst vet att det finns allt för många okuniga och osäriösa Hästfolk/Ägare. Man måste ta hjälp Av någon kunig och veta vad man vill ha. Det kommer alltid finnas folk som luras tyvärr men visst skulle Denna kvinna straffas.

Hej! Hur kan köpare vara så lättlurad?? Man kan inte få en bra häst
bestämt sig ha en bra Vetrinär som gör en bra Besiktning.Alla Vi som har haft häst på foder eller ägt häst vet att det finns allt för många okuniga och osäriösa Hästfolk/Ägare. Man måste ta hjälp Av någon kunig och veta vad man vill ha. Det kommer alltid finnas folk som luras tyvärr men visst skulle Denna kvinna straffas.

Hej! Hur kan köpare vara så lättlurade?? Man kan inte få en bra häst

Här måste jag protestera :)

Du kommer förmodligen få lägga ned en hel del jobb och det är kanske inte helt lätt, men du kan köpa en "bra" häst under 16 000. :p

Jag vill också protestera, med tillägget att ras, ålder osv spelar stor roll.

Men på fblsidan t ex, så båda mina kostade 15 000 kr. Den ena en grön, outbildad 3-åring, den andra en 13-årig grundutbildad herre med bra gångarter och enormt bra temperament. Båda fullt friska och gick igenom besiktning helt u.a.

Hade någon däremot annonserat ut en 13-årig, grundutbildad halvblodsvalack med bra gångarter och supertemperament för 15 000 kr hade jag blivit väääldigt skeptisk just pga priset.

För 16 000 kan man få ett medelålders halvblod som inte gjort särskilt mkt, med medioker stam, idag utan problem.
Marknaden är så död att det inte är något problem.

Nu var detta visserligen för över två år sedan, men ändå.

LL har ju visat gång på gång att hon inte har några som helst skrupler i kroppen.

Hej! Hur kan köpare vara så lättlurad?? Man kan inte få en bra häst

Klart man kan köpa en bra häst för 16.000. Allt beror på omständigheterna. Däremot kan jag tycka att man bör ha hökögon när man kollar på en häst som sägs vara frisk och utbildad för lägre summor.

Jag håller nog med de andra om att man faktiskt kan ha tur och hitta en billig häst. Om man bara rider på hobbynivå. Jag har svårt att tänka mig att någon som tänker sig rida högre höjder/högre nivå på dressyren/siktar mot VM på islandshäst osv tror att de köper en blivande stjärna för 16.500.

Min tant gav vi några tusen mer för, en stabil töltmoppe och hon är perfekt för oss. Men vi är inte intresserade av att tävla annat än att barnet tävlar barnklasser med henne. :love:

Men att någon är så dum och köper häst från LL idag begriper jag däremot inte. :confused: Säljer hon via bulvaner nu eller?

Fast det står väl ingenstans att hon säljer hästar idag? Åtalet gäller ju en försäljning som ägde rum 2008.
När visades programmet på tv3? Och vad var det för program? Jag vet att jag såg det, men minnet sviker....;)

Insider var det. Minns ej när, några år sen?

Googlat: 24 april 2008 sändes det.

Vet inte om den här funkar, men: http://www.tv3play.se/play/12723/insider_sasong12_avsnitt6

Förresten, hon var ju med i det där 'Sanningens Ögonblick' med sen, för att 'rentvå' sig från Insider. Det gick.. inget vidare ;)

Fråga: Har du någon gång under detta år medvetet sålt en sjuk eller skadad häst?
Svar: Nej.
Resultat enligt lögndetektorn: Svaret är FALSKT

Ännu mer tillägg: Hennes försvar är ju btw alltid detsamma - folk måste ju fatta att man inte kan få en frisk häst för X tusen, och att det ju är köparens plikt att undersöka hästen ordentligt. Det får mig att må rätt illa, det bevisar för mig bortom all tveksamhet att hon är jävligt väl medveten om vad hon sysslar med och anser att köparna får skylla sig själv för de är så dumma [att de går på hennes metoder]. Har för mig hon eller hennes följeslagare var rätt ful i munnen med i insider, något om att någon kallades för 'feta kossa'. Charming..

Sen ondgjorde hon sig i sin blogg att de klippt programmet snett ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En 23-årig kvinna från Skellefteå åtalades på tisdagen för tre fall av misstänkta bedrägerier. Ett fall handlar om en häst som enligt...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Nya Wermlands-Tidningen) Det finns bara cirka 300 ekipage i Sverige som rider distansridning. - De kortaste sträckorna är fyra-fem mil...
Svar
0
· Visningar
632
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Nya Wermlands-Tidningen) En Karlstadskvinna i 40-årsåldern åtalas för grovt bedrägeri med hjälp av urkundsförfalskning. Det var i...
Svar
0
· Visningar
566
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) En 35-årig kvinna bosatt i Hagfors kommun åtalades på tisdagen för tre fall av bedrägeri. Vid ett tillfälle 2008...
Svar
0
· Visningar
577
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama