Häst och ryttare skadade – blev trängda in i mur vid möte med lastbil

En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren misstänks för smitning efter att denne ska ha fortsatt iväg i samma hastighet trots olyckan.
 
Jag börjar mer och mer luta åt att skaffa en GoPro för uteritter, mest för att kunna ha bevis om man råkar ut för någon av alla idioter i trafiken. Kanske att det oftare når nyheterna nu så man upplever det som att antalet incidenter har ökat men även för egen del så upplever jag det som om folk tar mindre o mindre hänsyn.
 
Jag börjar mer och mer luta åt att skaffa en GoPro för uteritter, mest för att kunna ha bevis om man råkar ut för någon av alla idioter i trafiken. Kanske att det oftare når nyheterna nu så man upplever det som att antalet incidenter har ökat men även för egen del så upplever jag det som om folk tar mindre o mindre hänsyn.
Om jag någonsin skaffar häst igen så kommer jag garanterat köpa en. Det känns tyvärr inte som att man har mycket till val
 
Jag börjar mer och mer luta åt att skaffa en GoPro för uteritter, mest för att kunna ha bevis om man råkar ut för någon av alla idioter i trafiken. Kanske att det oftare når nyheterna nu så man upplever det som att antalet incidenter har ökat men även för egen del så upplever jag det som om folk tar mindre o mindre hänsyn.
Jag red alltid med en sådan på, förutom det faktum att det är roligt att titta på efteråt så får man med allt man möter vilket är tryggt när man är i trafiken. Förstår inte varför inte fler använder det.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 512
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 089
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: cambodia
·
Ridning Idag var jag med om något mindre roligt som jag helst inte vill vara med om igen. Jag och "A" var på en härlig ridtur, solen värmde på...
2
Svar
25
· Visningar
7 343
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp