Häst o get eller får?

• Lantbruksdjur
  • Trådstartare Trådstartare Shakespear
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 315
S

Shakespear

Undrar lite om det räcker att ha 1 get eller ett får ihop med minishettisen? Eller skall man ha fler? Vad tycker ni, skall man ha get eller får? Jag vill gärna veta allt om dessa djur då jag inte kan något om hur de skall skötas eller deras behov? :confused:

Sv: Häst o get eller får?

varför inte helt enkelt en minishettis till?

Får och getter lever med i flock och vill ha artfränder precis som hästar. ;)

varför inte helt enkelt en minishettis till?

Får och getter lever med i flock och vill ha artfränder precis som hästar. ;)

Skriver under på det.

Även om ponnyn kan bli "vän" med ett får behöver den en artfrände som "talar" samma språk.

Är ingen expert på varken får eller getter men tror även de trivs bäst med en artfrände framför en häst.

Ok, jag förstår verkligen hur ni tänker....

Men är det någon som har bara får eller getter med sin häst och i så fall hur mår de respektive djuren?

Grannen hade sina två hästar med en flock får. De brydde sig inte om varandra utan gick på varsin sida hagen.

Det enda var att unghästen kunde jaga fåren ibland,känns som att det kunnat bli farligt,en hästspark på ett litet får gör stor skada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 155
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
488
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Pankreatit hos hund?
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka