Häst med överskottsenergi?

elfi

Trådstartare
Hejsan alla isis-bukare!

Min pålle som jag håller på att träna upp till tävlingskondis nu har sån j**la överskottsenergi.

Är det någon som har några roliga övningar man kan hitta på från marken som han får jobba mycket med?

I dagsläget rids han 3-5 dagar i veckan och ganska hård träning, mkt klättring och lösgörande pass på ridbanan.
När jag klättrar så jobbar han väldigt mkt med bakdelen och verkligen tar i, samt att han brukar få galoppera uppför vissa backar om inte snön är för djup. (Självklart får han vila 48 timmar efter såna hårda pass)
Men nu känner jag att det är för lite åt han. Han är rastlös och pga hans bakgrund så har han lätt för att stressa upp sig..

Så kära bukare, kom med tips. Både ridtips och tips för hur man kan jobba från marken så han får jobba 6-7 dagar i veckan åtminstonde jag har nämligen inte riktigt tid att rida han i skogen 7 dagar i veckan just nu.

Tack på förhand //Elina o Filipus.

Sv: Häst med överskottsenergi?

Jag brukar låta Askur springa lös på ridbanan ca 5min innan jag rider. Då har han sprungit av sig all överskottsenergi.

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: Miiikaela_
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 783
Senast: Anonymisten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18